Overstappen

Dit zijn de stappen:

  1. Je vindt een mail van Stroomfixers in je mailbox ter bevestiging.
  2. Stroomfixers bezorgt jouw gegevens aan de energieleverancier om jouw overstap in orde te brengen.
  3. Enkele weken later krijg je een welkommail van je nieuwe energieleverancier.
  4. Je nieuwe energieleverancier regelt jouw overstap met de netbeheerder.
  5. Na bevestiging van de netbeheerder, bezorgt je energieleverancier je je energiecontract.
  6. Ongeveer een week voor je gekozen startdatum, vraagt de netbeheerder je om je meterstanden door te geven.
  7. Vanaf je gekozen startdatum kan je dankzij Stroomfixers genieten van het voordelige energietarief.

Bij een overstap naar een nieuwe energieleverancier houden we altijd rekening met de wettelijke opzegtermijn van 30 dagen. Je kan dus niet “te vroeg” overstappen. Weet wel dat sommige leveranciers een vaste vergoeding voor 12 maanden aanrekenen, ook als je al na bv. 4 maanden overstapt. Het kan nuttig zijn om daarmee rekening te houden bij het plannen van je overstap.

Je kan je overstap tot 14 dagen na het aanvaarden van je persoonlijk prijsvoorstel annuleren. Stuur hiervoor een e-mail waarin je je stroomfixersID vermeldt en vraagt om je overstap te annuleren naar helpdesk@stroomfixers.be.

Bij een stroompanne contacteer je de netbeheerder. Deze is verantwoordelijk voor de stroom en gas op het energienet. Je overstap tussen leveranciers staat los van eventuele stroompannes.

Ja. Elke Stroomgenoot die deelneemt aan een energieveiling kan na afloop overstappen naar een nieuw, voordelig tarief.

Je kan op elk moment overstappen. Hou wel steeds rekening met een opzegperiode van minimum 30 dagen. Als je zonnepanelen en een terugdraaiende meter hebt, raden we je aan om over te stappen in de maand waarin je meterstand jaarlijks wordt opgenomen.

Hulp nodig?

Veelgestelde vragen
Misschien vind je hier al een antwoord.

Stuur een bericht
Binnen 2 werkdagen antwoord.

Bel ons op 016 14 06 12
op werkdagen tussen 9u en 13u

Stroomfixers